şirketin pazarlama departmanı da isyan bayragını çekmiş : "şirket sattığı her birim cihazdan zarar edecek" diye rapor vermiş. üstelik cihaza verilen isim anglo saksonların kulaklarına "gülünç" gelecek demişler...
cihaz 1979 yılında farklı isimlerle ABD ve İngiltere de piyasaya sürülmüş. hedef kitle 15-18 yaş arasındaki gençler ! hemen hemen hiç tutmamış !
daha sonra cihazı "yuppie"ler keşfetmiş. Walkman, jogging yaparken Mozart , işe gidip gelirken yolda Boy George dinlemek için idealdi. üstelik bond çantanın en küçük gözüne bile girebiliyordu :)
walkman birdenbire beyaz yakalıların simgesi hline geldi. sony'nin ürün müdürüne gelen ilk sipariş 60bin cihazın hazırlanmasıydı. ama adam satmayacağını düşündüğü için 30bin üretmiş. ama talep öylesine yoğun gelmiş ki ikinci 30bin i yetiştiremeden işten çıkarılmış :)
neyse son söz şu : o günden bu güne Walkman satışları hiç azalmadı.
not : bu yazıyı forbes nisanda iş hikayeleri köşesinden(Aydın Demirer'den) aldım.
benim formatıma uymayan bu yazıyı sadece marka bağımlılığımdan dolaı buraya aldım. Walkmansiz adım atamayan biri olarak. mp3ler onların yerini alsa bile ....(yeni düzenlemelerle birleşmiş ama neyse artık)/div>
Yazıyı gönderen ![](https://resources.blogblog.com/img/icon18_email.gif)
| Permalink |
<
<<
![](https://resources.blogblog.com/img/icon18_email.gif)
![](https://resources.blogblog.com/img/icon18_edit_allbkg.gif)
<0yorum yapıldı:
-
<
<Yorum Göndera href=" ~ Ana sayfaya dön
<<